Ugrás a fő tartalomra

JOY-Napok minimalista szemmel

2018 novemberében újra elstartol a JOY-napok című leárazási láz, melyet idén meg fogok próbálni kihasználni. Még a Glamour-napok őrületeit sem pihentük ki, de már itt a nyakunkon a Black Friday és a karácsonyi őrület. Azonban előtte egy kis bemelegítésnek nem árt ha már november második hetében elkezdjük szórni a pénzt. Ez a bejegyzés azonban nem a pénz szórásáról, hanem a hasznos és haszontalan dolgok szétválasztásáról szól.

A minél nagyobb hatékonyság végett előkészültem a hétvégi leárazásokra. Ez a következő jelentette: 1. Átnéztem azokat a tárgyakat, melyeket jelenleg birtoklok. A dobozos módszer óta jó sok mindentől megszabadultam, de így is akadnak dolgok, melyeket nem használok rendszeresen.
2. Írtam egy gyors listát azokból a dolgokból, melyek kifogyóban voltak. Ez többnyire tusfürdőt, mosogató szereket, wc papírt, élelmiszert, új fülhallgatót, konyhai gépet és kávét jelentett. Az előbbiekből szigorúan csak azok kerültek fel a listára, melyek végleg kifogynak ezen a héten. Erre azért is volt szükség, mert szerettem volna elkerülni azt, hogy újra felhalmozódjanak az általam nem használt, de hasznosnak vélt termékek.
3. Átgondoltam, hogy: Mindenre szükségem van ?, Mennyire ártok a környezetnek, és mennyi felesleges szemetet termelek velük?
  • Igen, lehet, hogy a fülhallgatómnak az egyik fele elromlott, de a másik fele még mindig működik, közel másfél éve használom ebben a formában és nem haltam bele. 
  • A kávékapszulákról nem rég olvastam egy cikket, hogy sokkal több szemetet termelünk vele, mint az instanttal. Mert gondoljunk csak bele: rengeteg műanyag keletkezik a csomagoláskor majd a csomagolás becsomagolásakor. Ellenben az instant kávét üvegekben lehet kapni, amit akár vissza is lehet váltani. Mindenképpen környezettudatosabb megoldás. 
  • A konyha egyébként is tele van mindenféle egyáltalán nem használt kütyüvel. Példának okáért először is itt a mikrohullámú sütő, amit lakótársaim miatt nem dobhatok ki, pedig igazán feleslegesnek tartom. Lerövidíti az elkészítési időt, de ezer és egy féle dolog van, amit nem tudsz belepakolni. Több olyan eszköz is van, melyek szintén időnyerők, de az előpakolásuk, összeszerelésük és elmosásuk rengeteg plusz munkát jelent. Igazság szerint a vízforralótól, a zöldség/gyümölcs préstől, a melegszendvics készítőtől és a kenyérpirítótól is szívesen megszabadulnék. A botmixeremet jelenleg senkinek oda nem adnám, mert minden reggel használom, de a lakásban van még két ugyanolyan darab (amiket más használ). Valamint rendelkezünk még egy kávégéppel (kettő volt, de az egyiket elvitték) és egy multifőzővel (, ami hiába multi, kizárólag rizs készítésekor használjuk). Tehát minek nekem egy kenyérdagasztó?
4. Mivel a JOY-napok a ruhákról is szólnak, ezért tettem egy megkötést magam felé. Csak akkor vásárolhatok bármilyen ruhadarabot, ha előtte ugyanannyi mennyiséget ki is dobok/elajándékozok. Az utóbbi hónapokban rájöttem, hogy nincs értelme a gardróbot telepakolni. Ugyanazokat a felsőket, nadrágokat, szoknyákat és pulcsikat hordom, annak ellenére, hogy mást is választhatnék. 
Tehát bizakodva és előrelátóan várom csütörtöktől vasárnapig tartó időszakot. Csak remélni tudom, hogy az üzletek nem lesznek tele. Bár tudom és én is látom, hogy mostanában az internetről állandóan áramlik a sok hirdetés és az akció, ami egyeseket arra ösztönöz, hogy kimozduljanak és legalább egy plázakört tegyenek, ha nem kettőt.

Megjegyzések